جستجو

اخبار

شهادت رئیس جمهور ابراهیم رییسی بر اثر سقوط هلیکوپتر در کوه های جنگلی ورزقان

دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403

تهران، ایران - سقوط ویرانگر هلیکوپتر در کوه‌های ایران جان ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و چندین مقام عالی‌رتبه را گرفت. این فاجعه روز یکشنبه زمانی رخ داد که بالگرد ریاست جمهوری حامل رئیس جمهور و هیئت همراه در یکی از مناطق دورافتاده کشور سقوط کرد.

به گفته شاهدان عینی، این بالگرد در یک سفر معمولی به استان مازندران بود که قرار بود ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه یک پروژه زیرساختی جدید شرکت کند. علت دقیق سقوط هنوز مشخص نیست، اما مقامات تایید کرده اند که همه سرنشینان هواپیما کشته شده اند.

دولت ایران عزای عمومی اعلام کرده و دستور به نیمه افراشتن پرچم ها در سراسر کشور داده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای تأسف عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفتند.

خامنه ای در بیانیه خود گفت: ما در سوگ و شوک عمیق هستیم. رئیس جمهور خدمتگزار فداکار جمهوری اسلامی و قهرمان ملت بزرگ ما بود و از دست دادن ایشان ضربه بزرگی به کشور و مردم ماست.

انتظار می‌رود مرگ رئیس‌جمهور پیامدهای مهمی بر چشم‌انداز سیاسی ایران داشته باشد. ابراهیم رئیسی رهبر میانه‌روی بود که در مذاکره بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با قدرت‌های جهانی که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را لغو کرد، نقش اساسی داشت.

معاون رئیس جمهور، محمد مخبر، وظایف رهبری موقت را تا زمان انتخاب رئیس جمهور جدید بر عهده گرفته است. مخبر متعهد شده است که میراث رئیسی را ادامه دهد و در جهت تقویت اقتصاد ایران و بهبود روابط با سایر کشورها تلاش کند.

با انتشار اخبار این تراژدی، ادای احترام از سوی رهبران جهان و سازمان های بین المللی سرازیر شده است. جامعه جهانی در این دوران سخت با مردم ایران تسلیت و همبستگی خود را اعلام کرده است.

خبرها حاکی از این است که احتمالا هیآت دولت تصمیم به اعلام عزای عمومی 5 روزه خواهد کرد و به همین دلیل  5 روز آینده کشور تعطیل خواهد بود.

ما خانواده دلفان از این فاجعه غمگین هستیم و در کنار خانواده قربانیان هستیم.

نظر خود را ثبت کنید
فیلترها
Sort
display